Onze aanpak
Hoe pakken wij onze projecten aan?
In onze naam zit het al verscholen: ‘Hexa’ (zes) staat voor de zes stappen die wij als ideaal zien om een project in goede banen te leiden. Niet elk project leent zich voor al deze zes stappen. Soms is bijvoorbeeld een adviserende rol al afdoende of zijn de plannen er al maar is er enkel hulp nodig bij de optimalisatie en ontwikkeling.
Oriëntatie-fase
Allereerst gaan we de wensen in kaart brengen (stap 1: bepalen doelstellingen). We focussen met onze klanten NIET op wat gaan we maken/bedenken, maar richten juist de focus op ‘Wat willen we bereiken’. Daarnaast is misschien wel de belangrijkste stap in deze oriëntatie-fase het in kaart brengen van de doelgroep (stap 2: doelgroep vaststellen). Hier moet duidelijk worden voor wie we onze oplossingen bedenken en implementeren.
Ontwikkel-fase
Na deze oriëntatie-fase wordt het tijd voor een plan de campagne (stap 3: plan van aanpak). We gaan uitwerken hoe we bovenstaande doelstellingen gaan bereiken. Met als belangrijkste oogpunt de doelgroep/gebruiker. Is het plan duidelijk? Dan start de ontwikkeling (stap 4: realisatie). Wireframen, brainstormen, vormgeven en coderen. Wij gaan aan de slag om impact te maken voor onze klanten op welke manier dan ook.
Implementatie-fase
De marketingstrategie is opgezet. Maar wat nu? Wij denken mee bij de integratie (stap 5: implementatie) van al onze plannen/producten. Door middel van handleidingen, (online)trainingen, tutorials en workshops. Wij stoppen niet voordat we weten dat onze projecten volledig geïntegreerd zijn in de organisaties van onze klanten. Project afgerond en klaar? Nee, wij blijven betrokken na oplevering (stap 6: opvolgen). We ondersteunen bij calamiteiten en evalueren/adviseren om doelen in de toekomst nog hoger te stellen.
"Bij Hexadot zoeken we naar de juiste balans tussen Design én de User Experience. Zo wordt de meeste impact gecreëerd."
— Raymond Jongerius, Founder